Program IB
International Baccalaureate Diploma Programme jest międzynarodowym programem edukacyjnym przeznaczonym dla uczniów od 16 do 19 roku życia, obejmującym ostatnie dwa lata polskiego liceum – 3 i 4 klasa.
Całość programu International Baccalaureate Diploma Programme realizowana jest w ramach sześciu grup przedmiotowych, z których uczeń uczy się wybranych przez siebie przedmiotów. Wyboru dokonuje w ramach przedmiotu reprezentującego każdą grupę na poziomie rozszerzonym lub podstawowym, co pozwala rozwijać zarówno umiejętności jak i pasje.

Grupy przedmiotów
Przynajmniej trzy przedmioty muszą być ukończone na poziomie rozszerzonym. Program matury międzynarodowej stawia sobie bowiem za główny cel wszechstronną edukację ucznia w każdym aspekcie.
Nauka odbywa się w małych grupach, w języku angielskim. Program IB DP zakończony jest zewnętrznie ocenianym egzaminem maturalnym, którego pomyślne zdanie gwarantuje wstęp na światowe uczelnie.
GRUPA 1
JĘZYK OJCZYSTY:
- Polski A
- English A
GRUPA 2
JĘZYK OBCY:
- English B
- Spanish B
GRUPA 3
- Business Management
- History
- Geography
- Economics
- Psychology
GRUPA 4
- Biology
- Chemistry
- Computer Science
- Physics
GRUPA 5
- Mathematics: applications and interpretation (SL or HL)
GRUPA 6
- Visual Arts or an elective subject (groups 2-4)
*Przedmiot może być oferowany przy zainteresowaniu minimum 8 uczniów.
Elementy programu liceum z IB
TOK
Theory of Knowledge – (Teoria Wiedzy) Zajęcia badające naturę wiedzy oraz jej źródła. Zadaniem ucznia jest napisanie eseju o objętości 1200–1600 słów na podany temat oraz przeprowadzić prezentację związaną z zagadnieniami teorii wiedzy.
EXTENDED ESSAY
Praca badawcza z wybranego przedmiotu.
CAS
(Creativity, Action, Service – kreatywność, aktywność sportowa, wolontariat) To wychowawczy program rozwoju osobistego i społecznego ucznia.
IB program Polska
*DODATKOWO WSZYSCY OBYWATELE POLSKI ZOBOWIĄZANI SĄ DO REALIZACJI J. POLSKIEGO JAKO LANGUAGE A I PRZEDMIOTÓW HISTORIA POLSKI I GEOGRAFIA POLSKI.
Profil ucznia IB
to wykładnia i wizja wychowania młodego człowieka, która za główny cel stawia inspirowanie, motywowanie i owocną współpracę uczniów oraz nauczycieli.
Uczeń IB aspiruje do tego, aby być:
- DOCIEKLIWY / INQUIRER
ciekawy świata, poszukujący wiedzy, rozwiązań. Nabywa umiejętności konieczne do prowadzenia badań i wykazuje samodzielność w procesie uczenia się. Samo uczenie się dostarcza mu wiele radości. - KOMPETENTNY / KNOWLEDGEABLE
wykształcony, posiadający wiedzę. Bada idee, zagadnienia o globalnym i lokalnym znaczeniu. Dzięki temu, pogłębia swoją wiedzę z różnych dyscyplin i lepiej rozumie świat. - MYŚLĄCY / THINKER
wykazuje się inicjatywą poprzez krytyczne i twórcze myślenie w trakcie analizowania i rozwiązywania problemów, by podejmować uzasadnione, etyczne decyzje.
- KOMUNIKATYWNY / COMMUNICATOR
rozumie i przekazuje myśli i informacje, posługując się więcej niż jednym językiem przy użyciu różnych form komunikacji. Pracuje chętnie i efektywnie z innymi. - PRZESTRZEGAJĄCY ZASAD / PRINCIPLED
jest uczciwy, ma silne poczucie sprawiedliwości i szanuje jednostkę, grupę, społeczność. Bierze odpowiedzialność za własne działania i i wynikające z nich konsekwencje. - OTWARTY / OPEN-MINDED
z szacunkiem odnosi się do własnej historii i kultury. Jest otwarty na poglądy, wartości i tradycje innych. Poszukuje i ocenia różne punkty widzenia, ucząc się dzięki zdobytym doświadczeniom.
- TROSKLIWY / CARING
okazuje empatię, współczucie, szacunek wobec potrzeb i uczuć innych ludzi. Cechuje go osobiste zaangażowanie, w życie społeczności lokalnej i szkolnej, zmieniając swoje otoczenie na lepsze. - PODEJMUJĄCY RYZYKO / RISK-TAKER
podchodzi do nieznanych sytuacji z odwagą, nie boi się wyzwań. Jest przedsiębiorczy. - ZRÓWNOWAŻONY / BALANCED
rozumie istotę intelektualnej, psychicznej i emocjonalnej równowagi potrzebnej do osiągnięcia dobrego samopoczucia własnego oraz innych osób. - REFLEKSYJNY / REFLECTIVE
świadomie analizuje własny proces uczenia się i doświadczania. Potrafi ocenić swoje mocne i słabe strony, by wspierać proces kształcenia i osobistego rozwoju.
Dlaczego Vizja
- PEŁNY PROGRAM
IB DP – DIPLOMA PROGRAMME
- WSZECHSTRONNE KSZTAŁCENIE UCZNIA WG ZASAD IB LEARNER PROFILE
- NOWOCZESNY KAMPUS EDUKACYJNY Z BOGATYM ZAPLECZEM DYDAKTYCZNYM, SPORTOWYM, BIBLIOTEKĄ, SALĄ KINOWĄ, SALĄ ROZPRAW SĄDOWYCH, SALĄ DO SYMULACJI GIEŁDOWYCH
- NOWOCZESNE PRACOWNIE I LABORATORIA: INFORMATYCZNE, BIOLOGICZNE, CHEMICZNE, ARTYSTYCZNE
- BOGATA OFERTA PRZEDMIOTOWA I INSPIRUJĄCY PROGRAM CAS
- REALIZACJA PASJI I ZAINTERESOWAŃ W RAMACH INDYWIDUALNIE WYBRANYCH PRZEDMIOTÓW
- DOSTĘP NA UCZELNIE ZAGRANICZNE NA CAŁYM ŚWIECIE
- PRZYJAZNA ATMOSFERA AKCEPTACJI I WSPÓŁPRACY POMIĘDZY UCZNIAMI I NAUCZYCIELAMI, OPARTA NA ZASADACH SAMORZĄDNOŚCI I MENTORINGU NAUCZYCIELI
- DORAŹNE WSPARCIE PSYCHOLOGA I PEDAGOGA SZKOLNEGO
- STOŁÓWKA SZKOLNA Z SZEROKĄ OFERTĄ ZDROWYCH POSIŁKÓW UWZGLĘDNIAJĄCYCH NIETOLERANCJE POKARMOWE
- MUNDURKI SZKOLNE
Etapy rekrutacji
Wybierz dogodną dla Ciebie formę zgłoszenia ucznia:
Do kolejnych punktów przejdziemy dopiero po kontakcie z naszej strony
Rekrutacja na przedmiot Visual Art odbywa się na podstawie 5 prac plastycznych,
dostarczonych przez kandydata oraz krótkiego listu motywacyjnego (200 słów),
w którym kandydat powinien uzasadnić swój wybór.
Rozmowa kwalifikacyjna
z Dyrektorem Szkoły lub
z koordynatorem IB DP
Egzaminy diagnostyczne
z j. polskiego, j. angielskiego,
matematyki oraz z przedmiotów
wybranych na poziomie
rozszerzonym (HL). Rekrutacja na
przedmioty wybrane na poziomie
podstawowym odbywa się na
podstawie świadectwa ukończenia
klasy II liceum (w przypadku niższych
ocen uczeń może być poproszony
o napisanie egzaminu wstępnego
również z tych przedmiotów)
Zakończenie procedury
rekrutacji i podpisanie umowy
edukacyjnej
Rozpoczęcie nauki w TEVIZJA