Program IB

International Baccalaureate Diploma Programme jest międzynarodowym programem edukacyjnym przeznaczonym dla uczniów od 16 do 19 roku życia, obejmującym ostatnie dwa lata polskiego liceum – 3 i 4 klasa.

Całość programu realizowana jest w ramach sześciu grup przedmiotowych, z których uczeń uczy się wybranych przez siebie przedmiotów. Wyboru dokonuje w ramach przedmiotu reprezentującego każdą grupę na poziomie rozszerzonym lub podstawowym, co pozwala rozwijać zarówno umiejętności jak i pasje.

Grupy przedmiotów

Przynajmniej trzy przedmioty muszą być ukończone na poziomie rozszerzonym. Program matury międzynarodowej stawia sobie bowiem za główny cel wszechstronną edukację ucznia w każdym aspekcie.

Nauka odbywa się w małych grupach, w języku angielskim. Program IB DP zakończony jest zewnętrznie ocenianym egzaminem maturalnym, którego pomyślne zdanie gwarantuje wstęp na światowe uczelnie.

GRUPA 1

JĘZYK OJCZYSTY:

  • Polski A
  • English A

GRUPA 2

JĘZYK OBCY:

  • English B
  • Spanish B

GRUPA 3

  • Business Management
  • History
  • Geography
  • Economics
  • Psychology

GRUPA 4

  • Biology
  • Chemistry
  • Computer Science
  • Physics

GRUPA 5

  • Mathematics: applications and interpretation (SL or HL)

GRUPA 6

  • Visual Arts or an elective subject (groups 2-4)

*Przedmiot może być oferowany przy zainteresowaniu minimum 8 uczniów.

Elementy programu IB

TOK

Theory of Knowledge – (Teoria Wiedzy) Zajęcia badające naturę wiedzy oraz jej źródła. Zadaniem ucznia jest napisanie eseju o objętości 1200–1600 słów na podany temat oraz przeprowadzić prezentację związaną z zagadnieniami teorii wiedzy.

EXTENDED ESSAY

Praca badawcza z wybranego przedmiotu.

CAS

(Creativity, Action, Service – kreatywność, aktywność sportowa, wolontariat) To wychowawczy program rozwoju osobistego i społecznego ucznia.

*DODATKOWO WSZYSCY OBYWATELE POLSKI ZOBOWIĄZANI SĄ DO REALIZACJI J. POLSKIEGO JAKO LANGUAGE A I PRZEDMIOTÓW HISTORIA POLSKI I GEOGRAFIA POLSKI.

Profil ucznia IB

to wykładnia i wizja wychowania młodego człowieka, która za główny cel stawia inspirowanie, motywowanie i owocną współpracę uczniów oraz nauczycieli.

Uczeń IB aspiruje do tego, aby być:

  • DOCIEKLIWY / INQUIRER
    ciekawy świata, poszukujący wiedzy, rozwiązań. Nabywa umiejętności konieczne do prowadzenia badań i wykazuje samodzielność w procesie uczenia się. Samo uczenie się dostarcza mu wiele radości.
  • KOMPETENTNY / KNOWLEDGEABLE
    wykształcony, posiadający wiedzę. Bada idee, zagadnienia o globalnym i lokalnym znaczeniu. Dzięki temu, pogłębia swoją wiedzę z różnych dyscyplin i lepiej rozumie świat.
  • MYŚLĄCY / THINKER
    wykazuje się inicjatywą poprzez krytyczne i twórcze myślenie w trakcie analizowania i rozwiązywania problemów, by podejmować uzasadnione, etyczne decyzje.
  • KOMUNIKATYWNY / COMMUNICATOR
    rozumie i przekazuje myśli i informacje, posługując się więcej niż jednym językiem przy użyciu różnych form komunikacji. Pracuje chętnie i efektywnie z innymi.
  • PRZESTRZEGAJĄCY ZASAD / PRINCIPLED
    jest uczciwy, ma silne poczucie sprawiedliwości i szanuje jednostkę, grupę, społeczność. Bierze odpowiedzialność za własne działania i i wynikające z nich konsekwencje.
  • OTWARTY / OPEN-MINDED
    z szacunkiem odnosi się do własnej historii i kultury. Jest otwarty na poglądy, wartości i tradycje innych. Poszukuje i ocenia różne punkty widzenia, ucząc się dzięki zdobytym doświadczeniom.
  • TROSKLIWY / CARING
    okazuje empatię, współczucie, szacunek wobec potrzeb i uczuć innych ludzi. Cechuje go osobiste zaangażowanie, w życie społeczności lokalnej i szkolnej, zmieniając swoje otoczenie na lepsze.
  • PODEJMUJĄCY RYZYKO / RISK-TAKER
    podchodzi do nieznanych sytuacji z odwagą, nie boi się wyzwań. Jest przedsiębiorczy.
  • ZRÓWNOWAŻONY / BALANCED
    rozumie istotę intelektualnej, psychicznej i emocjonalnej równowagi potrzebnej do osiągnięcia dobrego samopoczucia własnego oraz innych osób.
  • REFLEKSYJNY / REFLECTIVE
    świadomie analizuje własny proces uczenia się i doświadczania. Potrafi ocenić swoje mocne i słabe strony, by wspierać proces kształcenia i osobistego rozwoju.

Dlaczego Vizja

  • PEŁNY PROGRAM
    IB DP – DIPLOMA PROGRAMME
  • WSZECHSTRONNE KSZTAŁCENIE UCZNIA WG ZASAD IB LEARNER PROFILE
  • NOWOCZESNY KAMPUS EDUKACYJNY Z BOGATYM ZAPLECZEM DYDAKTYCZNYM, SPORTOWYM, BIBLIOTEKĄ, SALĄ KINOWĄ, SALĄ ROZPRAW SĄDOWYCH, SALĄ DO SYMULACJI GIEŁDOWYCH
  • NOWOCZESNE PRACOWNIE I LABORATORIA: INFORMATYCZNE, BIOLOGICZNE, CHEMICZNE, ARTYSTYCZNE
  • BOGATA OFERTA PRZEDMIOTOWA I INSPIRUJĄCY PROGRAM CAS
  • REALIZACJA PASJI I ZAINTERESOWAŃ W RAMACH INDYWIDUALNIE WYBRANYCH PRZEDMIOTÓW
  • DOSTĘP NA UCZELNIE ZAGRANICZNE NA CAŁYM ŚWIECIE
  • PRZYJAZNA ATMOSFERA AKCEPTACJI I WSPÓŁPRACY POMIĘDZY UCZNIAMI I NAUCZYCIELAMI, OPARTA NA ZASADACH SAMORZĄDNOŚCI I MENTORINGU NAUCZYCIELI
  • DORAŹNE WSPARCIE PSYCHOLOGA I PEDAGOGA SZKOLNEGO
  • STOŁÓWKA SZKOLNA Z SZEROKĄ OFERTĄ ZDROWYCH POSIŁKÓW UWZGLĘDNIAJĄCYCH NIETOLERANCJE POKARMOWE
  • MUNDURKI SZKOLNE

Etapy rekrutacji

Wybierz dogodną dla Ciebie formę zgłoszenia ucznia:

"

TELEFON
+48 577 755 001

WIZYTA
osobiście

WYPEŁNIJ
formularz zgłoszeniowy

Zapisz się

Do kolejnych punktów przejdziemy dopiero po kontakcie z naszej strony

Rekrutacja na przedmiot Visual Art odbywa się na podstawie 5 prac plastycznych,
dostarczonych przez kandydata oraz krótkiego listu motywacyjnego (200 słów),
w którym kandydat powinien uzasadnić swój wybór.

Rozmowa kwalifikacyjna
z Dyrektorem Szkoły lub
z koordynatorem IB DP

Egzaminy diagnostyczne
z j. polskiego, j. angielskiego,
matematyki oraz z przedmiotów
wybranych na poziomie
rozszerzonym (HL). Rekrutacja na
przedmioty wybrane na poziomie
podstawowym odbywa się na
podstawie świadectwa ukończenia
klasy II liceum (w przypadku niższych
ocen uczeń może być poproszony
o napisanie egzaminu wstępnego
również z tych przedmiotów)

Zakończenie procedury
rekrutacji i podpisanie umowy
edukacyjnej

Rozpoczęcie nauki w TEVIZJA