Kadra nauczycielska

Damian Możdżonek
Damian Możdżonek Biologia, chemia, science Lab, biotechnology

Świeżo upieczony absolwent SGGW na kierunku Biologia, której to z powodzeniem od roku nauczam w jednym ze stołecznych liceów.

Biologia komórki, botanika i ornitologia to tylko kilka, spośród biologicznych specjalności, które w toku studiów zainteresowały mnie na tyle, abym dziś z pełną odpowiedzialnością mógł określić je mianem moich pasji. Szczególnie bliska mojemu sercu jest immunologia nowotworów, dzięki czemu zagadnienie to stało się tematem przewodnim mojej pracy licencjackiej. Po jej obronieniu odbywałem staż w laboratorium biologicznym Centrum Nauki Kopernik, gdzie miałem okazję zdobyć kolejne doświadczenia i poznawać nowe metody nauczania dzieci i młodzieży – kontynuuję to także dziś, biorąc udział w różnego rodzaju kursach i webinariach z zakresu pedagogiki.

Swoje kompetencje poszerzałem na studiach podyplomowych z zakresu matematyki i chemii. Dyscypliny te były mi bliskie już od pierwszych lat szkolnych – przyjemnością jest więc dla mnie rozważanie ich kolejnych zagadnień, a zaszczytem możliwość zaszczepiania podobnego zamiłowania w kolejnym pokoleniu.

Biologia, chemia i matematyka tworzą wspólnie podwaliny dla wielu interdyscyplinarnych dziedzin, a ich zgłębianie może być kolorową i pełną przygód podróżą dla młodych naukowców. To doprowadziło mnie do tego, że w szkole podstawowej uczę: matematyki i chemii, natomiast w liceum biologii, chemii, Science Lab i Biotechnology.

Prywatnie jestem aktywistą, a mottem towarzyszącym mi w toku zdobywania wiedzy i dzielenia się nią, są słowa Gandhi’ego Mahatmy:
„Powiedz mi, to zapomnę.
Naucz mnie, to może zapamiętam.
Zaangażuj mnie, to się nauczę.”

W rzadkich chwilach, gdy nie jestem nauczycielem, poświęcam czas spacerom na łonie natury oraz praktyce alternatywnych sposobów parzenia kawy. Ponadto niejako pretendując do miana popularyzatora nauki, prowadzę na Instagramie konto o tematyce biologicznej. Stanowi to dla mnie wyzwanie, a jednocześnie mobilizuje do aktualizowania i weryfikacji zdobytej w toku studiów wiedzy; pamiętając, że inwestowanie w wiedzę zawsze przynosi największe zyski, pragnę nauczyć tego samego moich uczniów.